Sosiaali- ja terveysalalla
pyritään asiakaslähtöisyyteen. Palveluja halutaan parantaa vastaamaan paremmin
asiakkaiden odotuksia. Asiakkaiden
osallistaminen ja sitouttaminen on tavoitteena myös sosiaali- ja
terveydenhuollon palveluissa. Tämän toteuttaminen vaatii ammattilaisilta
asiakkaiden resurssien ja voimavarojen tunnistamista sekä uudenlaista
asennoitumista asiakastyöhön. Onko
muutos mahdollista?
Ratkaisukeskeinen ajattelu- ja
työtapa on konkreettinen ja myönteinen tapa kohdata erilaisia elämän haasteita.
Ajattelu innostaa kehittämään luovia ratkaisuja korostamalla toiveikkuutta,
voimavaroja, edistystä ja yhteistyötä. Ratkaisukeskeinen ajattelu yleistyy
ihmissuhdealoilla. Se on usein taloudellisestikin kannattavaa. (http://www.ratkes.fi).
Teksti: Team Ahma, 13YTEDI
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti